15 december 2017

SSU segrade mot MUF och slog rekord i Musikhjälpen 2017

Idag hölls den årliga insamlingstävlingen mellan SSU och MUF i Musikhjälpen. Som alla andra åtta gånger tävlingen ägt rum så vann SSU även i år, som samlade in 160 783 kr mot MUF:s 31 555 kr.

Totalt samlades det in 192 338 till Musikhjälpens insamling. Det slog också förra årets rekord i Örebro då det samlades in 144 000 kr tillsammans.

Ändamålet viktigast
Mellan kl 12 och 16 hölls tävlingen mellan SSU och MUF genom både klassisk insamling med bössor på stan och digital insamling på webben. Tillsammans samlade SSU och MUF in 192 338 kr till Musikhjälpens insamling för att motverka barnsexhandel. Ett viktigt tema och ändamål som ligger nära hjärtat för SSU.

– Det är naturligtvis alltid lika kul att vinna över MUF, men det viktigaste är att vi tillsammans samlat in massa pengar till Musikhjälpen för att stoppa barnsexhandeln. Tack till alla hjältar som bidrog, säger Philip Botström, förbundsordförande SSU.

Integritetsöversikt

Den här webbsidan använder cookies så att vi kan ge dig bästa möjliga användarupplevelse. Cookieinformationen sparas i din webbläsare, och utför olika funktioner, som t.ex. att känna igen dig när du kommer tillbaka till sidan. Detta gör i sin tur att vi kan förstå vilka delar av sidan du använder mest och finner viktiga.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies ska alltid vara påslagna så vi kan spara dina preferenser för cookie-inställningar.

Om du inaktiverar den här cookien kommer vi inte kunna spara dina preferenser. Det betyder att varje gång du besöker sidan kommer du att bli tillfrågad om cookies igen.

Cookies från tredje part

Analytics

Den här webbsidan använder Google Analytics för att samla anonym information så som antal besökare, och vilka sidor som är populärast.

Om du håller den här cookien påslagen hjälper det oss att förbättra webbsidan.

Pixel tags & Google tag

SSU använder så kallade pixel tags/pixlar på ssu.se. Informationen från pixlarna används för att mäta och optimera annonseringen i sociala medier. Exempel på användningsområden är hur många personer som klickat på en facebookannons från SSU för att besöka en sida på ssu.se, eller hur många personer som kommer från en facebookannons och blir medlemmar.

SSU kan inte se vilka enskilda personer som klickat på en annons eller andra personuppgifter kopplade till unika användare. SSU använder också retargeting, vilket innebär att personer som visat intresse för vissa sidor på ssu.se kan komma att få annonser anpassade utifrån de sidor som de besökt.

Du kan läsa mer om exakt vilka cookies som sätts på vår cookie-sida