2 november 2017
    1. Först och främst behöver du tänka på varför engagerar sig människor i värdefrågor?

  • Du förstår problemet och tycker att det är viktigt och intressant.
  • Du förstår lösningen på problemet och varför SSU är unika i att lösa det.
  • Du förstår att ditt medlemskap och engagemang är viktigt för lösningen.
  • Du känner nog med engagemang för att bli medlem – tillräckligt mycket för att ta det beslutet nu.
  • Du har förtroende för mig och för SSU
    2. Behöver du lista ut hur du kan fylla i den här listan.

  • Fråga en kompis om ni kan öva på ett återvärvningssamtal. Rollspela att den ena har fallit ur som medlem och är tveksam på om den vill vara kvar. Övning ger färdighet, så enkelt är det!
    3. Väck känslor hos den som du prata med!

  • Värdebaserat engagemang kommer från känslor. Det är väldigt svårt att tala engagerande om du sitter ner. Stå eller gå runt i rummet istället för att sitta ner. Det höjer din energi och du uppfattas som ännu mer engagerad. Känslor och engagemang smittar, så om du låter enagagerad kommer den du pratar med också att bli det.

OBS, se till att det alltid finns godis och ett pris till den som återvärvar flest 🙂

Integritetsöversikt

Den här webbsidan använder cookies så att vi kan ge dig bästa möjliga användarupplevelse. Cookieinformationen sparas i din webbläsare, och utför olika funktioner, som t.ex. att känna igen dig när du kommer tillbaka till sidan. Detta gör i sin tur att vi kan förstå vilka delar av sidan du använder mest och finner viktiga.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies ska alltid vara påslagna så vi kan spara dina preferenser för cookie-inställningar.

Om du inaktiverar den här cookien kommer vi inte kunna spara dina preferenser. Det betyder att varje gång du besöker sidan kommer du att bli tillfrågad om cookies igen.

Cookies från tredje part

Analytics

Den här webbsidan använder Google Analytics för att samla anonym information så som antal besökare, och vilka sidor som är populärast.

Om du håller den här cookien påslagen hjälper det oss att förbättra webbsidan.

Pixel tags & Google tag

SSU använder så kallade pixel tags/pixlar på ssu.se. Informationen från pixlarna används för att mäta och optimera annonseringen i sociala medier. Exempel på användningsområden är hur många personer som klickat på en facebookannons från SSU för att besöka en sida på ssu.se, eller hur många personer som kommer från en facebookannons och blir medlemmar.

SSU kan inte se vilka enskilda personer som klickat på en annons eller andra personuppgifter kopplade till unika användare. SSU använder också retargeting, vilket innebär att personer som visat intresse för vissa sidor på ssu.se kan komma att få annonser anpassade utifrån de sidor som de besökt.

Du kan läsa mer om exakt vilka cookies som sätts på vår cookie-sida